Het essentiële fundament voor een succesvol wielerseizoen bouw je in de winter

Veel wielrenners maken in deze dagen de balans op en stellen nieuwe doelen voor 2017. Beter presteren tijdens wedstrijden, een podiumplaats of wellicht een mooie uitdaging in de bergen. De grote vraag is hoe ga je jouw doel behalen, welke trainingen moet je doen, hoeveel kilometer moet je trainen, ga je de focus leggen op duurtraining of op intervaltraining om in het voorjaar 2017 optimaal fit te zijn?

Garantie op succes

Garantie op een succesvol seizoen 2017 krijg je door naast je fietstrainingen ook te werken aan het verbeteren van je kracht. Steeds meer wetenschappelijke studies en ervaring van trainers en wielrenners tonen aan dat de efficiëntie van je afzet en daarmee je vermogen het snelst toeneemt door het doen van krachttraining.

Bewezen beter door krachtraining

Literatuurstudie van Montero en Lundby onder 531 wielrenners toont aan dat het uitvoeren van alleen fietstrainingen bij getrainde wielrenners niet tot een verbetering van de efficiëntie leidt terwijl de combinatie van duur- en krachttraining wel een verbetering tot gevolg heeft. Bijkomstig voordeel is dat je door het doen van krachttraining de motoriek verbetert zodat je met minder spieractiviteit hetzelfde vermogen kan leveren.

Kies jouw programma

Top Performance Delta biedt twee kracht en stabiliteitsprogramma’s aan voor wielrenners. Er is een specifieke groepstraining voor wielrenners en een individueel programma. De groepstraining is wekelijks op dinsdagavond en zaterdagochtend. In groepen van maximaal 10 personen train je kracht- en stabiliteit gericht op het verbeteren van jouw fietsprestaties. Hierbij word je begeleid door onze sportfysiotherapeuten en performance specialisten.

Wil je liever heel gericht werken aan jouw persoonlijke verbeterpunten, dan is ons individuele programma iets voor jou. We starten met een Cycling Matrix test waarmee we gedetailleerd de sterke en zwakke punten in jouw lichaam in kaart brengen. Met deze informatie kunnen we een individueel trainingsschema opstellen. Omdat het essentieel is dat je de krachtoefeningen regelmatig en goed uitvoert, krijg je in dit traject één op één begeleiding en een trainingsschema voor thuis.

Wil jij een succesvol wielerseizoen 2017? Neem contact op met ons team en laat je vrijblijvend adviseren hoe je jouw doelen voor 2017 op een efficiënte en verantwoorde manier kan behalen.